Ga het gesprek aan
Eén op de twee mensen reageert op een SMS en een SMS wordt drie keer vaker gelezen dan e-mail. Indrukwekkende statistieken, die aantonen dat dit een uitstekende manier kan zijn om je conversie te verhogen. Ik heb SMS berichten ingezet om afspraken te bevestigen, te herinneren aan een offerte of als vooraankondiging van een telefoongesprek. Met als direct resultaat: Een hogere conversie.
Hiervoor gebruik ik meestal SMS Magic. SMS Magic heeft een standaard plugin voor ZOHO CRM die eenvoudig is te installeren en kan worden toegevoegd aan workflows. Door in de workflow merge tags te gebruiken kun je de klant in de SMS persoonlijk aanspreken, een reserveringsnummer doorgeven of een beschrijving van een product. En het mooie is dat deze tool twee kanten opwerkt, je kunt dus echt het gesprek aangaan. Je krijgt daarvoor een melding als de klant reageert en het gesprek wordt automatisch opgeslagen in je CRM voor naslag.
Hoe werkt het?
Met een klik op een knop kunnen grote groepen klanten een sms ontvangen. Deze knop kan worden weergeven boven een geslecteerde lijst van contacten of bij de contactpersoon zelf. Daarnaast kunnen workflows worden gekoppeld aan templates. Alle berichten zijn te benaderen via de gerelateerd lijsten onder een record, vaak wordt deze link onder het e-mail overzicht geplaatst.
Wat kost het?
Een basisinstallatie van SMS Magic komt op 495 Euro. Dit is inclusief twee workflows, het inrichten van een SMS account en koppeling van het CRM account. Het versturen 1000 SMS berichten komt op 99 Euro.
Wanneer kun je beginnen?
Binnen 7 dagen heb ik de SMS module geinstalleerd, vaak al eerder. Dit betekend binnen 7 dagen meer interactie met je klanten en een betere service.
Via onderstaande button kun je de integratie bestellen. Bij snelle implementaties hanteer ik de 50/50 regel. 50% vooraf en 50% achteraf. Wel zo eerlijk en geen verrassingen.
Direct bestellen en binnen 7 dagen aan de slag