Klantcontacten, voorraden, offertes, orders en financiële gegevens worden met elkaar verbonden. Hierdoor ontstaaten op elke plek in de organisatie ontstaat een 360 graden overzicht. ZOHO heeft voor elke afdeling zijn eigen oplossing, door deze oplossingen te integreren krijg je grip op al je bedrijfsonderdelen.
Met ZOHO One wordt een suite aan producten aangeboden voor een zeer lage prijs per medewerker. Deze geïntegreerde aanpak heeft als voordeel dat er over de gehele organisatie workflows kunnen worden ingericht en in rapportages komt deze integratie weer terug. Dit geeft daardoor direct een “up to date” beeld. Zo heb ik eens een gecombineerde rapportage gemaakt van alle producten in leads, opportunities, offertes, orders en voorraad. Met deze rapportage kon daarna efficiënter worden ingekocht en sneller worden geleverd, hierdoor stelt ZOHO One je uiteindelijk in staat om slim zaken te doen, snel op te schalen en efficiënter te werken. Dit levert voor jou direct geld op.
Zoho One is een oplossing voor bedrijven van 3 werknemers tot 150 werknemers, die opkijken tegen de hoge automatiseringskosten en consultancy fees van bedrijven als SAP en Salesforce. ZOHO One geeft deze bedrijven voor een veel lagere investering de mogelijkheid om snel efficiënter te werken en biedt meer mogelijkheden dan de concurrentie.
Belangrijkste integraties
1. Sales
Constant werken aan het verbeteren van je marge en je efficiency. Dat is essentieel voor het succes van je onderneming. Zoho One geeft een scala aan tools om dit te bereiken en integreert daarvoor de volgende modules:
- Leads, offertes en verkoop orders
- Facturen en betalingen (via “payment gateways”)
- Real time voorraadbeheer
2. Customer Service
Bij het leveren van goederen of diensten is after sales essentieel voor een goede reputatie van je bedrijf. De regels is: tevreden klanten komen terug en met ZOHO One werkt elke afdeling mee aan de klanttevredenheid. Naast de standaard customer service tool ZOHO Desk biedt ZOHO One meer:
- Actuele verzend en retour informatie
- Overzicht van werkorders en de status hiervan op alle afdelingen.
- Overzicht van alle klantinformatie in een “cockpit”, voor de juiste actie op het juiste moment.
3. Voorraadbeheer
Voorraadbeheer en boekhouding moeten op elkaar zijn afgestemd om snel op te schalen. Daarnaast worden daarmee ook veel financiële risico’s vermeden. Integratie van deze onderdelen met de verkoopafdeling maakt het mogelijk om sneller knelpunten op te lossen. Een klant kan worden aangesproken over openstaande facturen en er kan direct de actuele levertijd door worden gegeven. Dit maakt het voor de verkoop eenvoudiger en voor de klant transparanter.
Vragen die direct kunnen worden beantwoord zijn:
- Ontvangst en verzending van goederen.
- Inkoop orders, wat is de verwachte levertijd?
- Openstaande rekeningen, waarom staat een klant op hold?
4. Boekhouding
ZOHO books is het product binnen ZOHO dat gebruikt wordt voor de financiële administratie en heeft daarnaast nog veel andere handige extra functies . Een aantal van deze functies zijn:
- Betaalopties
- Een kant en klare klantportaal
- Declaratie software
- Koppelingen met payment gateways.
Wil je toch gebruik blijven maken van je huidige boekhoudpakket, met een connector kan dat, ik heb ervaring met het bouwen van connectoren en kan je hiermee helpen.
Snel een afspraak maken voor een vrijblijvend gesprek?